26. Juli 2013

INDISCHES FISCHCURRY

 
 اگر از دوستداران ماهی هستید و میخواید یه طعم متفاوت و خوشمزه رو تجربه کنید بهتون این خوراک ماهی و کاری(مربوط به ایالت بنگال در شمال هند) رو پیشنهاد میکنم 

مواد لازم برای چهار نفر:
ماهی فیله شده ششصد گرم
گوجه فرنگی چهارصد گرم
پیاز خرد شده دو عدد متوسط
سیر سه الی چهار حبه
پیازچه کامل یک عدد
نمک فلفل و کمی زروچوبه
پودر کاری دو قاشق چایخوری
گشنیز خرد شده کمی
کرم فرش یک قاشق غذاخوری
آب لیموی تازه
 
روش تهیه:
پیازها رو خرد کرده و در روغن کمی تفت میدیم سیر ها رو له کرده و همراه با قسمت سفید پیازچه به پیازها اضافه مکنیم کمی که تفت خورد نمک فلفل زردچوبه و پودر کاری رو اضافه کرده و در آخر گوجه فرنگی های پوست گرفته و خرد شده رو میریزیم (میتونید از گوجه کنسروی هم استفاده کنید) همراه با کمی آب لیموی تازه و کرم فرش و اجازه میدیم سس کاریمون بپزه فیله های ماهی رو بعد از شستن  به قطعات متوسط بریده خشک کرده و کمی نمک فلفل و آب لیمو بهش میزنیم(من فیله ماهی نداشتم و از ماهی که مثلا خودم فیله ش کردم استفاده کردم:))) اونها رو تو آرد غلطوندم و خیلی کم سرخ کردم فقط در حدی که از خامی در بیاد (در دستور اصلی نیازی به این کار نیست )بعد ماهی ها رو به سسمون اضافه میکنیم همراه با قسمتهای سبز پیازچه و کمی گشنیز نیاز به پختن طولانی نداره در همین حد که طعم سس و ماهی با هم مخلوط بشه کافی هست بعد هم با برنج نوش جان کنید ما از خوردنش لذت بردیم البته  کاملا سلیقه ایی هست امیدوارم شما هم درست کنید و لذت ببرید .

6 Kommentare:

  1. اعظم جون مثل هميشه بيست بيسته! خوشگل! خوش رنگ! هوس برانگيز! دستت طلا بانو جان!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. ممنونم شبو جان نظر لطف شماست عزیزم

      Löschen
  2. خیلی جالب بود عزیزم، چه خوبه که میبینم دوستان من هم مثل خودم به ماهی علاقه دارند :))))
    راستی این چه ماهی هست که استفاده کردی ؟

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. اره گیلدا جان باید یه گروه درست کنیم به اسم دوستداران ماهی,)عزیزم من فیله نداشتم از قزل استفاده کردم ولی تو دستورش از زلاکس استفاده کرده بود

      Löschen
  3. Che mahee shodh dasteh shoma dard nakoneh, man ashegheh mahiam, mamnoon

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. ممنونم دوست عزیز و خیلی خوشحالم که به اینجا سر زدید

      Löschen