20. Juni 2013

کاسرول خمیری بادمجان

 
 
سلام دوستای خوبم مدتی  نبودم و باید کم کا ریمو جبران کنم :))امروز یه خوراک خیلی خوشمزه براتون دارم که دستورش از مجله هنر اشپزی شماره سی و نه  هست یه توضیحی در مورد این خوراک کلمه کاسرول به معنی خوراکی هست که درفر اماده میشه و در همون  ظرفی که پخته میشه سرو میشه  کاسرولها بدون خمیر هستند میتونه مرغ ماهی سبزیجات گوشت حتی نودل باشه که روی اون با پنیر و یا سس سفید پوشونده میشه در هر صورت این دستورخمیر دار ورژن ایرانی شده کاسرول هست ولی به نظر ما خیلی خوشمزه بود و تصمیم گرفتم دستورش رو برای شما دوستای خوبم هم بنویسم  اندازه مواد مقداری هست که در مجله گفته بود من موقع درست کردن اندازه موادم رو به دلخواه تغییر دادم مثلا یک و نیم کیلو بادمجان برای این دستور خیلی زیاده من ششصد گرم استفاده کردم به هر حال شما هم اگر دوست داشتید میتونید مقدار مواد داخل خمیر رو تغییر بدید

مواد لازم برای تهیه خمیر:
نمک کمی
ارد چهار پیمانه
شیر یا اب یک پیمانه
شکر یک قاشق سوپخوری
روغن یا کره نصف پیمانه
بیکینگ پودر دو قاشق چایخوری

مواد لازم برای داخل خمیر:
بادمجان یک و نیم کیلو
گوشت چرخ کرده پانصد گرم
پیاز دو عدد
فلفل دلمه ایی دو عدد
قارچ ورقه شده  پنج عدد
نمک فلفل زردچوبه و روغن
رب گوجه فرنگی سه قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا سیصد گرم
سیر چهار حبه
زرده تخم مرغ دو عدد
 
 
روش تهیه:
اول خمیر رو آماده میکنیم آب یا شیر (من از اب استفاده کردم ) کره آب شده نمک شکر رو با هم مخلوط میکنیم بعد آرد و بیکینگ پودر رو روی این مخلوط الک کردم بهتره آرد رو کم کم اضافه کنید تا هر موقع که خمیرتون شکل مناسبی به خودش گرفت دیگه آرد نزنید برای خمیر من حدود سه و نیم پیمانه ارد استفاده شد روی خمیر رو میپوشونیم و بهش یک ساعت استراحت میدیم  برای مواد میانی خمیر اول بادمجونها رو حلقه حلقه کنید و سرخ کنید( من بادمجونها رو کبابی کردم که از نتیجه هم بسیار راضی بودم چربی کمتری داشت و اینکه من کلا عاشق  عطر بادمجون کبابی هستم) شما هر کدوم رو که دوست داشتید انجام بدید بعد پیاز رو ریز خرد کرده تفت بدید سیر رو هم اضافه کنید و بعد گوشت رو همه مواد رو خوب تفت بدید نمک فلفل و زردچوبه و رب و در آخرهم قارچها و فلفل های خرد شده رو بریزید و از روی حرارت بردارید .( دستور اصلی قارچ ندارد )
خب حالا خمیرمون رو دو قسمت میکنیم وبا وردنه به هر شکلی که دوست دارید (مربع بیضی گرد ....) به ضخامت نیم سانت باز کنید بعد مواد گوشتی رو روی خمیر بریزید و روش بادمجونها رو بچینید در اخر هم پنیر رو روش بدید و لایه دیگه خمیر رو هم رو ی مواد بکشید روی خمیر رو زرده تخم مرغ مالیده و در فر با حرارت صدو هفتاد و پنج دوجه بذارید تا بپزه
من از زرده تخم مرغ استفاده نکردم فقط روی خمیرم کمی روغن مایع و زعفرون زدم میزان حرارت و زمان پخت در هر فری متفاوته برای همین زمان پخت رو ننوشتم  نوش جان  

2 Kommentare:

  1. سلام اعظم جون ، خوبی ؟ کم پیدا بودی نازنین
    من عاشق بادمجون هستم ، و این ترکیب باید خیلی لذیذ باشه
    مرسی از معرفیش

    AntwortenLöschen
  2. salam azizam khubi mamnun manam khubam rastesh mosaferat budam bad ham kami saram shulugh bud omidvaram dorost koni va khoshet biiad mamnun ke behem sar zadi

    AntwortenLöschen