22. Mai 2013

دلمه فلفل

 

چند روز پیش که خرید رفته بودم این فلفلهای خوشگل و دیدم و خریدم ولی متاسفانه بادمجان دلمه ایی پیدا نکردم یعنی از اون چیزهایی هست که نایابه :)) البته من چند باری تو مغازه ترکا پیدا کردم ولی اونم همیشه نیست و اینطوری شد که دلمه من فقط شد فلفل و گوجه فرنگی :)) یه توضیح دیگه هم اینکه من تو مواد دلمه قبلا ها همیشه لپه هم استفاده میکردم ولی جدیدا لپه نمیریزم و این کاملا سلیقه ایی هست شما میتونید استفاده کنید

مواد لازم :
گوشت چرخ کرده دویست گرم
برنج نیم پز شده نصف لیوان (قبل پخت )
پیاز دو عدد وسیر دو حبه
گوجه فرنگی فلفل دلمه ایی
نمک فلفل و کمی زردچوبه
سبزی دلمه (مرزه ترخون نعنا ریحان)
رب و کمی روغن زیتون
زرشک و یا گوجه سبز
 
 
تهیه:
به کمک یه قاشق کوچیک توی  فلفلها و گوجه و اگر بادمجان هم بود خالی میکنیم از این گوجه و بادمجون برای مواد داخل دلمه استفاده کنید  برای مواد دلمه برنج رو از قبل نیم پز میکنم اگر از لپه استفاده میکنید لپه رو هم جدا بپزید  پیازها رو خرد کرده پیاز داغ میگیریم نصف پیاز داغ رو جدا میکنیم برای بعد وسیر رو هم خرد کرده و اضافه کرده و بعد که یه مقداری تفت دادیم گوشت چرخ کرده رو اضافه میکنیم خوب هم میزنیم من با قاشق سعی میکنم گوشت رو از هم باز کنم که تکه های بزرگ توش نمونه(اگر بادمجان هم دارید تو این مرحله بادمجونها رو هم اضافه کنید تا تفت بخوره) بعد نمک فلفل و کمی زردچوبه و رب رو اضافه کرده و تفت میدیم حالا نوبت سبزی هست من از سبزی خشک استفاده کردم در ضمن میتونید از سبزیهای دیگه هم استفاده کنید مهم این هست که سبزیهاتون معطر باشه در اخر هم برنج پخته و لپه مواد رو خوب مخلوط میکنیم و اجازه میدیم یه مقدار سرد بشه  حالا شروع میکنیم به پر کردن دلمه ها  بعد از پر کردن کمی با قاشق مواد رو فشار بدید که منسجم بشه بعد در دلمه ها رو میذاریم و توی یک قابلمه مناسب میچینیم حدود یک استکان اب رو با رب نمک فلفل زرشکی که از قبل خیس کردیم و بقیه پیاز داغ و روغن زیتون مخلوط میکنیم و روی دلمه ها میدیم و بعد دلمه ها رو با حرارت کم می پزیم این روشی هست که من دلمه درست میکنم امیدوارم خوشتون بیاد نوش جان

1 Kommentar:

  1. اعظم جون مثل هميشه غذاهات خيلي خوشمزه و خوردنين!!!راستي منم تو دلمه گاهي زرشك مي ريزم! مخصوصا
    دلمه كلم!

    AntwortenLöschen