6. Mai 2013

خورش کرفس

خورش کرفس از اون خورشهایی هست که من هر چی بخورم سیر نمیشم  اکثرا تو این خورش از لوبیا استفاده نمیکنند ولی مادر من همیشه این غذا رو با لوبیا چیتی درست میکرد کلا با دو روش این خورش رو درست میکنم من بهش میگم مدل سبزی و قرمزی  مدل سبزی که با لوبیا چیتی و سبز رنگ هست و قرمزی که با رب و لوبیا چشم بلبلی می پزم من خودم عاشق این مدل هستم امروز دستور مدل قرمزی رو براتون دارم

مواد لازم :

گوشت گوساله  سیصد گرم
کرفس یک بوته
لوبیا چشم بلبلی سه چهارم پیمانه
پیاز یک عدد
نعنا و جعفری
نمک فلفل
رب یک تا دو قاشق غدا خوری

تهیه :

میدونم که همه طرز تهیه این خورش رو بلدید ولی من هم روش خودم رو می نویسم خب اول یه توضیح کوچولو بدم اندازه ها زیاد دقیق نیست شما میتونید به دلخواه تغییر بدید مثلا بوته کرفسی که من اینجا تهیه میکنم چندان بزرگ نیست و یا مقدار لوبیا بستگی به خودتون داره اگه پر لوبیا دوست دارید بیشتر بریزید در مورد گوشت هم من اینجا گوساله استفاده کردم ولی با گوسفند هم بسیار لذیذ می شه 
لوبیا ها رو چند ساعت قبل خیس میکنیم کرفس رو نسبتا درشت خرد کرده و تفت میدیم و نعنا و جعفری خرد شده رو هم اضافه میکنیم و تفت داده فقط مواظب باشی نعنا زیاد نباشه چون خورشتون تلخ میشه خب این از کرفسمون میذاریمش کنار پیاز رو خرد کرده و تو روغن تفت میدیم بعد گوشت رو اضافه میکنیم و همراه با نمک و فلفل و کمی زردچوبه و رب  تفت میدیم من چون از زودپز استفاده کردم تو این مرحله اب میریزم و اجازه میدم گوشت بپزه بعد از زمان پخت لوبیا ها رو که کمی تفت دادم و کرفس سرخ شده رو اضافه میکنم و اجازه میدم لوبیاها و کرفس بپزه و خورش جا بیفته شما اگه از زودپز استفاده نمیکنید همه مواد رو با هم اضافه کنید البته من باز هم ترجیح میدم کرفس رو از ابتدا اضافه نکنم این خورش چون رب داره نیازی به اضافه کردن ترشی نیست فقط در اخر من برای عطرش کمی زعفرون اضاقه میکنم امیدوارم درست کنید و لذت ببرید

6 Kommentare:

  1. azamm ghzahaye vijeye mah ramazunam bezar ke delemun bishtar ab beshe;)

    AntwortenLöschen
  2. :))))))کلی به این کامنتت خندیدم نه که خیلی روزه هستی دستور مخصوص هم میخوای حالا چی میخوای بگو بذارم

    AntwortenLöschen
  3. azam beghole fariba doroste rooze nemigirim vali dige ta in had na mosalmun nashodim ke ghazahaye mah ramazuno nakhorim:)))

    AntwortenLöschen
  4. az daste toooooooooo emsal ke gozasht sale dige sai mikonam dasturate mah ramazuni barat bezaram azizam :))))))))

    AntwortenLöschen
  5. Vay Vay Vay Asheghe In Khoreshtam Amma Hisahki Nist Baram Dorost Kone :-(

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. azizammmmmmm midunam ke ino kheili dust dari che konam ke duram azattttt :((

      Löschen