4. Mai 2013

ماهیچه بره با خاویار بادمجان


سلام دوستای خوبم امروز براتون یه غذای یونانی خیلی خوشمزه دارم این غذا بخصوص در نواحی شمالی یونان بسیار طرفدار داره و بیشتر هم در فصل زمستان تهیه میشه  در تهیه خاویار بادمجان از پنیری استفاده شده به اسم kefalotyri که یک پنیر یونانی هست از مخلوط شیر گوسفند و بز تهیه میشه  من بجای این پنیر از پنیر گودا استفاده کردم شما هم میتونید از گودا یا چدار و یا پارمسان استفاده کنید خب حالا مواد لازم و روش تهیه
مواد لازم :(برای چهار نفر)
پیاز دو عدد
سیر چهار حبه 
ماهیچه بره به تعداد نفرات
گوجه فرنگی چهار عدد
نمک فلفل
برگ بو و رزماری
روغن زیتون به میزان لازم
ابتدا پیاز ها رو خلالی برش میدیم و با مقداری روغن زیتون تفت میدیم یه کم که سبک شد سیرها رو هم اضافه میکنیم و ماهیچه ها رو اضافه کرده (من از ماهیچه گوسفند استفاده کردم )همه رو با هم به خوبی تفت میدیم بعد نمک فلفل و برگ بو و رزماری رو اضافه میکنیم  تو دستور اصلی در این مرحله گوجه فرنگیها و درشت خرد شده رو هم باید اضافه کرد کاری که من کردم این بود که همه گوجه رو نریختم یه مقدارشو نگه داشتم برای کنار غذا تغییر بعدی هم این بود که برای پخت غذا از شراب قرمز استفاده شده ولی من از اب معمولی استفاده کردم یه مقداری اب میریزیم و اجازه میدیم تا به جوش بیاد بعد در ظرف رو فویل کشیده و به مدت چهل دقیقه توی فر با حرارت 170 درجه میپزیم تو این مدت چک کنید چون حرارت فرها با هم فرق داره  شما میتوید روی گاز هم درست کنید من روی گاز هم امتحان کردم و نتیجه خوب بوده فقط ابش نباید بیش از حد باشه و با حرارت متوسط بپزه


خب حالا میریم سراغ خاویار بادمجان و سس بشامل
مواد لازم :
بادمجان هشت عدد
نمک فلفل و روغن زیتون
پیاز یک عدد
ارد پنجاه گرم
شیر هشتاد میلی لیتر
جعفری خرد شده کمی
پنیر kefalotyri  یا پارمزان یا چدار هفتاد گرم
جوز هندی  کمی
بادمجانها رو کباب کرده و ساتوری میکنیم و با مقداری نمک (خیلی کم) و فلفل کمی روغن زیتون مخلوط میکنیم برای سس بشامل پیاز های ساتوری رو تو کمی روغن زیتون تفت داده بعد ارد رو اضافه میکنیم کمی که تفت خورد شیر داغ رو کم کم میریزیم تا به شکل سس نسبتا غلیظی دربیاد در اخر هم جوز هندی رو روش رنده کرده و بادمجانها رو با سس به خوبی مخلوط میکنیم اجازه میدیم سه دقیقه بپزه بعد پنیر و جعفری رو اضافه میکنیم و حرارت رو خاموش میکنیم یه مقدار گوجه هم که داشتم یادتونه خب اول پوستشو گرفتم بعد خرد کردم یه پیاز کوچولو رو تفت دادم گوجه ها رو اضافه کردم کمی نمک فلفل و جفغری و به عنوان سس کنار غذام ازش استفاده کردم غذای ما امادست در ظرف مورد نظر همراه با گوشت سرو میکنیم غذا با نان خورده میشه ولی من با برنج بیشتر دوستش دارم امیدوارم درست کنید و لذت ببرید. 

3 Kommentare:

  1. man nemidunam chera dame nahar ke mishe miyam tu safheye to, khodam ke ghaza pokhtanam yeki darmiyune... miyam inja khodamo azar midamm miram:)))))

    AntwortenLöschen
  2. azizammmmmmmmmmmmmm duset daram

    AntwortenLöschen